Mangfoldigheden i hovedstyrelsen skal bevares
Hovedstyrelsen skal afspejle mangfoldigheden i medlemssammensætningen. En lille del af foreningens medlemmer er ansat i små nicher. Hver for sig er de for små til at vælge deres egen repræsentant til hovedstyrelsen.
STILLERE
Førstesuppleant: Peter Selch Bak kreds 153
Andensuppleant: Dorte Tind Jørgensen kreds 15
Stillere:
Kirsten Zobel kreds 30
Christian Kramer-Pedersen kreds 30
Efrid Byrnak kreds 30
Andreas Mørup kreds 30
Hanne Dahl kreds 153
Henrik Ellesøe kreds 153
Susanne Nielsen kreds 153
Hanne Thorup kreds 153
Helle Wassmann kreds 30
Lena Faurschou kreds 30
Anne-Vibeke van Komen kreds 30
Torgunn Thomsen kreds 30
Ib Mathiesen kreds 54
Lisbeth Eggert kreds 54
Helle Hardis kreds 54
Flemming Christensen kreds 41
Steen Hartmann kreds 41
Henrik Madsen kreds 41
Leif Sort kreds 30
Ejgil Jensen kreds 30
Vagn Halvorsen kreds 82
Niels Martiny kreds 113
Henrik Juul Nielsen kreds 110
Benny Wulff Nielsen kreds 110
Lone Holm Bertram kreds 110
Kirsten Bach Jensen kreds 133
Allan Madsen kreds 133
Helen Schjødt Nielsen kreds 133
Jens Demalieth kreds 113
Pia D. Rasmussen kreds 19
Lone Schliemann kreds 15
Louise Mathiesen kreds 15
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Mine suppleanter og jeg udgør et lille team, der repræsenterer forskellige overenskomster, vilkår og opgaver. Som medlem af hovedstyrelsen vil jeg arbejde for, at de små grupper fortsat er på dagsordenen.
Der er tale om arbejdsområder, der for næsten alles vedkommende er hårdt præget af kommunernes stramme økonomi. Det udfordrer arbejdsmiljøet og trygheden for den enkelte lærer. DLF må arbejde for, at der bliver stabilitet på specialskoleområdet, så lærerne kan tænke på udfordringer i undervisningen i stedet for i overlevelse. Som ansat ved Særligt Tilrettelagt Ungdomsuddannelse (STU), har jeg situationen helt ind under huden.
For både konsulenter og vejledere skal arbejdstid, løn- og ansættelsesvilkår sættes under lup - også seniorernes forhold. SoSu-lærernes ny lønmodel fra OK08 skal have et servicetjek. På STU er der i øjeblikket ingen overenskomst - det må løses.
Folkeskolener også udsat for store krav. AO8 er under pres mange steder, og der er behov for en mere central aftale. Strukturændringer og diverse nye tiltag som inklusion, LP, holddeling og indskolingsprojekter står i kø. Der er brug for at skabe ro om skolen, så lærerne får en chance for at indkøre alt det nye og udvikle skolen inden for de ændrede rammer.
Lærere er professionelle eksperter i god undervisning. Udviklingen og nye opgaver som øget inklusion kræver, at lærerne opkvalificeres i form af efteruddannelse. Det er vigtigt for al udvikling, at man trygt kan gå nye veje - større tryghed i ansættelsen er derfor vigtigt.
Og husk - mangfoldighed udvikler.