Kvalitet i undervisningen

Vi står med en kæmpe opgave: At skabe kvalitet i undervisningen, mens økonomien bliver stadigt mere presset. Vi skal både stille krav og komme med løsninger. Det er min ambition i de kommende fire år.

Offentliggjort Sidst opdateret

stillere

Førstesuppleant: Jesper Weber Skorstengaard kreds 133

Andensuppleant: Gitte Batz Eriksen kreds 133

Stillere:

Tove Borch kreds 133

Søren Aakjær kreds 133

Dorthe Ryom Fisker kreds 133

Jørn Kokkendorff kreds 133

Lars Overballe kreds 133

Kåre Sørensen kreds 133

Jesper Hejndorf kreds 133

Bine Herold kreds 133

Flemming Pedersen kreds 133

Morten Knudsen kreds 133

Kim Stubbe kreds 133

Rikke Gierahn Andersen kreds 133

Hans Brock kreds 133

Gunnar Friedrichsen kreds 133

Pernille Juul Gram kreds 133

Michael Bendix Hansen kreds 133

Lars Peter Kirk kreds 133

Lars Laursen kreds 133

Ulla de Boer kreds 133

Lars Kammer Pedersen kreds 133

Liselotte Fredberg kreds 133

Susanne Hørmann kreds 133

Bjarke Fredberg kreds 133

Kasper Bilenberg kreds 133

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Undervisning er skolens vigtigste opgave

Andre faggruppers overtagelse af dele af undervisningen skal stoppes - det underminerer undervisningsbegrebet. Vi skal fastholde den brede forståelse af undervisning - også elevernes alsidige udvikling. Læreruddannede lærere og ledere er eksperterne og vi skal varetage hele undervisningsopgaven. 

Inklusion i skolen kræver investeringer

Investeringer i inklusion, herunder efteruddannelse til lærerne, er nødvendig. Ellers bliver intentionerne til luftkasteller, hvor eleverne og lærerne taber - og privatskolerne bliver de store vindere. Når elever flyttes fra et specialtilbud til normalundervisning, skal den nødvendige ekspertise og lærerresurse være til stede. Kommunerne skal have økonomiske vilkår, der muliggør de rette investeringer.

Efteruddannelse til alle lærere

Vi skal sætte tryk på uddannelse og efteruddannelse som en afgørende forudsætning for at komme bedst muligt ud af krisen. Det starter med lærerne, som dem der lægger fundamentet for uddannelse og dannelse af de næste generationer. Efteruddannelse til alle lærere er den bedste investering, når der skal skabes gode resultater af undervisningen.

Økonomi og kvalitet

Der bliver ikke mange flere penge til skole og uddannelse - derfor skal pengene bruges klogt. Vi skal luge ud i den rigide styring efter management-principper til fordel for tillid og professionel ledelse. Vi skal kæmpe for kvaliteten i undervisningen frem for primitive sammenligninger af lærernes undervisningsprocenter.