Debat
Fra holdning til handling
Jeanette Sjøberg, Ballerup Lærerforening > kreds 121
1.-SUPPLEANT:
Jeppe Dehli
2880 Bagsværd
Kreds 019
2.-SUPPLEANT:
Pia Henriksen
2620 Albertslund
Kreds 025
Stillere & kreds:
Maria Friis-Mikkelsen 009 • Merete Randskov 009 • Sarah HaugeNørreskov 010 • Mette Melina Sommer 010 • Ann Rytter Westerberg 010• Lene Grethe Jensen 010 • Christian Arnth Jørgensen 013 •Christine Harkjær Engesgaar Olsen 013 • Michael StavrosVrochopoulos 013 • Christian Moestrup Jessen 013 • Marius Terkelsen013 • Henrik Nielsen 013 • Peter Lund 013 • Charlotte GramSchjoldager 013 • Ulla Erlandsen 013 • Kristine Falgaard 012 •Vivian Meier Korsgaard 014 • Casper Christiansen 016 • Alice FalkSidelmann 016 • Heidi Yoma Rasmussen 016 • Ulrik Zeeberg 016 •Claus Westergaard Plenaa 016 • David Qvist 016 • Karen GotthjælpSøeberg 019 • Sidse Joen Jakobsen 019 • Sidse Caja Olsen 019 •Tobias Keto Vibum 019 • Peter Jensen 019 • Heidi Anne-Marie KjærbyeJensen 021 • Pia Camilla Salling 021 • Vibe Larsen 021 • JensBergholt Lund 021 • Gitte Grabov 021 • Pia Ihlenstadt Aagaard 021 •Henriette Sejberg Christensen 021 • Lea Schmidt 021 • LisbethBlaabjerg Kruse 021 • Torben Halkjær Nielsen 023 • Lene Jakobsen023 • Asbjørn Reffstrup 023 • Anne-Marie Eskildsen 023 • Mette SoyaHansen 023 • Ole Bennedsen 023 • Rasmus Fabricius Grasø 023 • JensLunden 023 • Maiken Bryde Amisse 025 • Jeanette Krambs 025 • MariaLykke Tolberg Andersen 025 • Mette Frederiksen 028 • LoneClemmensen 086
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Respekt for professionens faglighed og den professionelle dømmekraft er helt afgørende for, at lærere kan løse skolens opgaver. Lærere skal anerkendes for deres faglighed, viden og erfaring, for at de kan bevare deres engagement, og dette lykkes kun, hvis der er forståelse for og respekt om den fagprofessionelle dømmekraft. Dømmekraften behøver frihed for at kunne virke. Styringsdagsordenen skal erstattes med demokratisk professionsindflydelse.
Skolepolitiske resultater er vigtige, særligt i en tid med mindsket indflydelse og autonomi. Jeg har utrætteligt talt medlemmernes og foreningens sag, hvilket har medført gode resultater i forhold til Fælles Mål, læringsplatforme, inklusionsopgave, 10. klasse, læreruddannelse og udarbejdelsen af folkeskoleidealet.
Den kollektive aftaleret er helt afgørende, når det gælder arbejdstid såvel som lønpolitik. DLF skal fortsat være en kollektivt samlende forening og prioritere medlemmernes behov for at kunne løse deres arbejdsopgaver.
Medlemsinvolvering og en tydelig politik skal der til for at skabe forbedringer for og med medlemmerne. Der skal være en tydelig politik og sammenhold, for vi opnår bedre resultater sammen, end nogen af os kan opnå alene. De kommende år bliver indsatsen for ordentlige arbejdsvilkår og fokus på inklusionsopgaven fortsat et vigtigt omdrejningspunkt.
Vi skal fra holdning til handling. Man kan tale alt op eller ned, men vi må først og fremmest tale ud fra virkeligheden og sætte handling bag ordene. Jeg lytter til, hvad du ønsker af din fagforening, og er en klar stemme i debatten og medierne, der siger tingene ligeud og handler derefter.