Debat

Folkeskolen bliver ikke bedre end lærernes arbejdsvilkår

Katrine Fylking, Københavns Lærerforening > Kreds 11

Offentliggjort

1.-SUPPLEANT:

Jane Dorthea Pilegaard

1855 Frederiksberg C

Kreds 011

2.-SUPPLEANT:

Thomas Poulsen

1367 København K

Kreds 011

Stillere & kreds:

Rasmus Danker Danielsen 011 • Mads Peder Søe 011 • Peter Alby011 • Signe Demskov 011 • Charlotte H Forsberg Nielsen 011 • LiseOlsen 011 • Daniel Johan Denta 011 • Niels Johan Peder Birkemose011 • Søren Køhlert Jacobsen 011 • Rebecca Gøttsch Hansen 011 •Torben Fleckner 011 • Kira Schlifer 011 • Eva Lena Buch Norford 011• Sandra Kumiko Ito 011 • Monica Edelmann 011 • Georg Miller 011 •Jeppe Emil Vedersø Terp 011 • Ceren Boran 011 • Rikke Groth Nielsen011 • Aleksander Kraft-Nielsen 011 • Pernille Henriques 011 • TinaElse Aabo 011 • Anette Ekelund 011 • Nanna Maria Appel Grooss 011 •Kim Darving 011 • Inger Lund Sørensen 011 • Jørn Sass Husum 011 •Niels Peter Bugge Lorenzen 011 • Mikkel Kibsgaard 011 • Line MaynerLind 011 • Christina Busch 011 • Anders Kildahl Juul 011 • CristianHornbøll Borch 011 • Anders Müller 011 • Katrine Krebs Bach 011 •Daniel Bendixen 011 • Anders Linder Vad 011 • Kathrine HartmannKristensen 011 • Marie Louise Færing 011 • Marianne Maltoft Wange011 • Morten Hellung Petersen 011 • Jens Viby 011 • Lise MøllerAndersen 011 • Niels Daniel Nielsen 011 • Anita Ernst 011 • TanaTine Kocyigit 011 • Majbritt Seneberg Nielsen 011 • Jane MadsbøllDrejer 011

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Gennem hele mit lærerliv har jeg været involveret i det fagpolitiske arbejde - både før og efter reformen. Jeg vil arbejde for en central arbejdstidsaftale og for kollektive lønaftaler.

I mit daglige arbejde som lærer oplever jeg, hvordan uoverensstemmelsen mellem krav og resurser hindrer den gode undervisning. Inklusion, vold og trusler og for høje følelsesmæssige krav er elementer, der influerer voldsomt på vores arbejdsmiljø. Alvorlige arbejdsmiljøproblemer skal ikke druknes i dokumentationskrav, pædagogiske projekter og forebyggelsesindsatser.Vi er de professionelle, og vores professionelle råderum skal styrkes. Vi skal gøre op med overstyring og kontrol. Skolen skal ikke drives på markedslignende vilkår, det relationelle og dannelsen, det, som ikke nødvendigvis er målbart, skal prioriteres. Vi skal med en stærk politisk kapital være klare og tydelige i udmeldinger og krav om, hvad der skal til. Når vi bliver mødt af urimelige krav, skal vi stå fast og sige fra med kvalificerede og faglige argumenter.

Jeg vil arbejde for fællesskabet og for at styrke foreningens sammenhængskraft. Gennem medlemsinvolvering skal vi styrke vores medlemsdemokrati. Vi skal udnytte alle resurser i vores forening, og vi skal styrke de enkelte led. Tillidsrepræsentantarbejdet skal prioriteres, så vi sikrer fagforeningens plads på alle arbejdspladser. Alle medlemmer skal arbejde under ordnede forhold, vi skal bevare vores høje organisationsprocent, og vi skal arbejde for en stærk samlet fagbevægelse.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Jeg har mod til at sige fra, jeg er handlingsorienteret, principfast og arbejdsom - og klar til at arbejde målrettet for skolen på det nationale plan.