Debat

En stemme fra virkeligheden

Jacob Svejstrup, Viborg Lærerkreds > kreds 140

Offentliggjort

1.-SUPPLEANT:

Jesper Hauerholt Jeppesen

7800 Skive

Kreds 143

2.-SUPPLEANT:

Anni Østergaard Bleicken

8800 Viborg

Kreds 140

Stillere & kreds:

Jeanette Winther 140 • Brian Dalsgaard 140 • Anne HalkjærJohnsson 140 • Maren Due 140 • Jens Vad Brandhøj 140 • Grith JostBidstrup 143 • Lisbeth Laustsen 143 • Sofie Mortensen Degn 143 •Leif Krøgh Jørgensen 143 • Søren Østrup 143 • Jesper Nørgaard 143 •Bente Bonde Bærtelsen 143 • Heine Munkholm 143 • Louise NørgaardKristiansen 140 • Dorthe Jakobsen 140 • Susanne Betina Fisker 140 •Jette Have 140 • Egon Thesbjerg 140 • Morten Henriksen 140 • BirtheBjerre Gravgaard 140 • Henrik Lisby 140 • (Niels) Henrik Degn 140 •Christina Hornshøj Riisgaard 140 • Michael Bendix Hansen 140 • LenaMargrethe Linnebjerg 140 • Søs Navntoft Staun 140 • Berit StæhrGregersen 140 • Susanne Thomsen 140 • Flemming Nørgaard Amby 140 •Jennie Høimark 140 • Karsten Overgaard Løndal 140 • Alex ArneHolmgaard Lauritzen 140 • Kenneth Gaardsdal 140 • Malene SonnePallesen 140 • Flemming Leif Johansen 140 • Jakob Alban Birkesholm140 • Ghita Meyer Eriksen 140 • Kirstine Methea Maarbjerg 140 •Lone Roesholm 140 • Martin Borup 140

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Jeg er lærer i den danske folkeskole. Jeg er lærer ude i virkeligheden. Derude, hvor lærerne hver dag gør en forskel for børn og unge. Men også derude, hvor hverdagen presses af manglende tid, inklusion, bureaukrati og manglende anerkendelse af vores arbejde. Den virkelighed vil jeg tage afsæt i, hvis jeg bliver valgt til hovedstyrelsen.

I DLF skal vi have høje ambitioner på vegne af både lærerne og eleverne. Vi skal ikke stille os tilfredse med forståelsespapirer eller tvivlsomme lokalaftaler, men gå benhårdt efter en central resursebindende arbejdstidsaftale. Et fundament, der sikrer lige vilkår for alle, hvor opgaver og resurser passer sammen, og hvor der samtidig skabes rum for gode lærerliv.

Intet af ovennævnte opnås ved hurtige løsninger eller et quickfix (så var det nok sket), men gennem en målrettet strategi, gode alternative løsningsforslag, en vedholdende påpegning af, hvad en god skole er, og ikke mindst et stærkt fællesskab og sammenhold på den enkelte skole, i den lokale lærerkreds og i et samlet DLF.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Bliver jeg valgt, vil jeg være konstruktivt kritisk og nysgerrig, bidrage med nye ideer og synsvinkler og samtidig bevare og udvikle de mange gode værdier, vi har i DLF. En fagforening, der lytter til medlemmerne og er der for medlemmerne - uanset hvor man arbejder, og uanset hvilken hjælp man måtte have brug for.

Vi skal genvinde respekten for vores profession og ikke mindst vores folkeskole gennem en saglig argumentation og stillingtagen til skolens udfordringer.

Med mange års erfaring som tillidsrepræsentant, kredsstyrelsesmedlem, men først og fremmest som lærer, stiller jeg hermed mit kandidatur til rådighed.