En klar fagforeningsprofil

Bedre løn- og arbejdsforhold under kollektive aftaler. Et arbejdsmiljø, der modvirker såvel nedslidning som at fagligheden skrider for den enkelte lærer. At sikre lærerprofessionen med vægt på læreren som den altafgørende nøgleperson.

Offentliggjort

stillere

Førstesuppleant: Anne-Mette Kæseler Jensen kreds 82

Andensuppleant: Irma Trebbien kreds 80

Stillere: 

Steen Bak Henriksen kreds 80

Keld Hansen kreds 80

Jane Vagner Pedersen kreds 80

Jan Lamech kreds 80

Asbjørn Jaksland 80

Peter Lund Andersen 80

Charlotte Holm kreds 82

Tine Steendorph Petersen kreds 82

Karen Havelund Andersen kreds 82

Torben Rasmussen kreds 82

Mikkel Schæfer kreds 82

Ole Green Sørensen kreds 82

Dennis Vikkelsø Nielsen kreds 82

Gitte Mailand Jensen kreds 82

Jan Andersen kreds 82

Hans W Nielsen kreds 82

Christian Martensen kreds 82

Finn Larsen kreds 82

Simone Cecilie Lægteskov kreds 82

Ida Holm Clemensen kreds 82

Torben Lindholm Jørgensen kreds 82

Anne-Marie Lindholm kreds 82

Lisbeth Hansen kreds 83

Tom Scmidt kreds 83

Bjarne Maar Hansen kreds 83

Peter Ollendorff kreds 83

John Rasmussen kreds 84

Orla Andersen kreds 84

Birthe Margrethe Ørbech 84

Karsten Langberg Jørgensen kreds 84

Anette Kristensen kreds 84

Niels Andersen kreds 84

Kåre Holbæk kreds 84

Ebbe Ebbesen kreds 84

Elizabeth Tjørnehøj kreds 84

Klavs Lind kreds 84

Lone Clemmensen kreds 86

Jacob Jensen-Maar kreds 86

Gitte Kondrup Ebbesen kreds 86

Susanne Magård Clausen kreds 86

Steen Pilgaard Toft kreds 86

Lars Krogh kreds 86

Karin Møller Petersen kreds 86

Michael Vigel Jensen kreds 86

Jens Berg Andersen kreds 87

Per Askjær Rasmussen kreds 87

Rikke Sunesen Boelstofte kreds 87

 

                                                                                                                  

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Kollektive aftaler:

Arbejdsgivernes indpakning i "mere fleksibilitet" og "ledelsesmæssig prioritering" får det til at fremstå positivt, at den enkelte lærer kan få sine helt egne løn- og arbejdsvilkår. Men den går ikke. Det er jo derfor, at der er opfundet faglige organisationer med aftaleret. Netop fordi vi sammen i kollektivet har betydelig større styrke end den enkelte.

 

Det slider når fagligheden skrider:

Jeg tror, at årsagen til at alt for mange kolleger langtidssygemeldes og førtidspensioneres skal findes i den overordnede styring og vedvarende besparelser. Lærernes råderum, med mulighed for en veltilrettelagt undervisning ud fra eleverne i klassen og solide fagdidaktiske overvejelser, er forringet. Den udvikling skal vendes. I Danmarks Lærerforening må vi prioritere forskellige arbejdsmiljøindsatser med tilbud til den enkelte lærer, gruppesamtaler og forebyggende uddannelse af eksempelvis team.

Lærerarbejdets legitimitet:

Det drejer sig om sammenhængen mellem vores faglige didaktiske viden, vores ledelse af undervisningen og vores sociale relation til den enkelte elev. Den opgave er vi de eneste, der er uddannet til at løse. Det er det, som kendetegner lærerarbejdet i modsætning til andre faggrupper. Det er her vi henter vores legitimitet, vores fag og vores betydning. Det er det, der giver kvalitet i undervisningen. Derfor ønsker vi læreruddannede kolleger frem for undervisningsassistenter og pædagoger i skolens undervisning.