En del af helheden

Jeg genopstiller til Danmarks Lærerforenings hovedstyrelse. Det er et spændende arbejde, og jeg mener fortsat, at det er vigtigt, at børnehaveklasselederne har en repræsentant i hovedstyrelsen.

Offentliggjort

stillere

Førstesuppleant: Lis L. Løbner Jeppesen kreds 87

Andensuppleant:  Marianne Giannini kreds 11

Stillere:  

Pia Jensen kreds 103

Anette Toft Schack kreds 113

Lilian Hvas kreds 159

Johnny Nielsen kreds 153

Lotte Bech Karlsen kreds 103

Randi Bøyesen kreds 17

Line Vikstrøm kreds 68

Berith Schiøtt Hansen kreds 60

Käthe Glader kreds 92

Lis Høyer Vinkle kreds 103

Lone Jessen kreds 103

Inge-Merete Damgaard Pedersen kreds 133

Pia Litte Berg kreds 133

Maja Kjeldager kreds 127

Helga Pedersen, kreds 121

Ulla Tanderup kreds 133

Susanne H. Ravn kreds 93

Jytte Abild kreds 92

Pia S. Nielsen kreds 10

Hanne Kastrup kreds 54

Rikke Pultz kreds 140

Marianne B.N. Thomsen kreds 140

Kate Brogaard kreds 127

Ann Siebenhaar kreds 17

Jane Toft kreds 68

Connie Bisgaard kreds 121

Karen-Marie Ebbensgaard kreds 133

Anna-Mette Frederiksen kreds 23

Marianne Bonde kreds 61

Lisbet Juhl Andersen kreds 80

Birgitte Bendixen kreds 153

Vibeke Thorup kreds 153

Dorrit Nielsen kreds 83

Gitte Eriksen kreds 83

Birgit Christensen kreds 153

Marianne B. Nielsen kreds 153

Bodil Høeg kreds 36

Mette Weiss Andersen kreds 80

Dorthe B. Clausen kreds 140

Eva Lautrup kreds 153

Gitte Højris Mikkelsen kreds 153

Karin Jacobsen kreds 153

Marianne Vineke kreds 153

Lilly Clausen kreds 153

Inger Bovbjerg Jensen kreds 153

Gitte B. Madsen kreds 153

Anette Søndergaard kreds 153

Kirsten Pedersen kreds 153

Anne Marie Bjerre kreds 127

Hanne Jensen kreds 54

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Børnehaveklassen er en del af helheden og starten på fællesskabets skole. Jeg har arbejdet som børnehaveklasseleder i tyve år og kender til de daglige udfordringer og oplevelser, der følger med jobbet som børnehaveklasseleder. Børnehaveklassen er nu endelig blevet obligatorisk, og der har siden 2003 også været Fælles Mål for børnehaveklassen. Arbejdet som børnehaveklasseleder har ændret sig gennem årene, og vi har ligesom lærerne brug for opkvalificering. Derfor vil jeg fortsætte med at arbejde for både en overbygningsuddannelse til nyansatte børnehaveklasseledere og et efteruddannelsestilbud til de børnehaveklasseledere, der har arbejdet i børnehaveklassen i mange år. Den uddannelse, vi tog i sin tid, holder ikke arbejdslivet ud, der er brug for ny inspiration og opkvalificering målrettet vores undervisning i børnehaveklassen.

 

Vi har ved de seneste overenskomster fået arbejdstidsaftaler, der ligner lærernes mere end tidligere. Det er efterhånden svært at se, hvad der adskiller vores arbejde fra det arbejde, som vores kolleger i indskolingen udfører, så derfor bør arbejdstidstalerne være ens. Vores lønforhold er også lærerlignende, men der er muligheder for forbedringer. Forklaringen på, at vores startløn er lavere end lærernes er forskellen på uddannelseslængden, men at forskellen er større på vores slutløn kan ikke forklares med baggrund i uddannelseslængden. Jeg vil arbejde for, at vi får løn som fortjent i forhold til det ansvar, vi har som de, der skaber fundamentet for et godt skoleforløb.