At tale lærernes sag

DLF skal give lærerstanden mæle. Sætte ord på lærernes oplevelser i dagligdagen, både de gode og de mindre gode, og gøre lærernes holdninger gældende på de bonede gulve, så de kan høres. Være fræk uden at være plat. Skarp uden at være skinger. Saglig uden at blive lang i spyttet.

Offentliggjort

STILLERE

Førstesuppleant: Anders Liltorp kreds 17

Andensuppleant: Jørgen Cseh kreds 36

Stillere:

Michael Judge kreds 16

Niels Abrahamsen kreds 17

Emil Hemmingsen kreds 19

Annelise Herløv Lund kreds 19

Erik Bach Ree kreds 19

Toke Guldberg kreds 20

Henrik Skafte kreds 31

Eric Brown kreds 33

Elin Vibeke Kristensen kreds 34

Ole Aaquist Johansen kreds 34

Niels Kaslov kreds 36

Jørgen Hardis kreds 42

Vibeke Egede kreds 42

Kaare Sigvertsen kreds 45

Ejnar Thomsen kreds 50

Kim Leider Olsen kreds 60

Birgit Leider Olsen kreds 60 

Tove Møller Nielsen kreds 61

Tove Dalby Johansen kreds 61

Henning Engholt Jørgensen kreds 61

Annette Bruun Frederiksen kreds 61

Klaus Erik Larsen kreds 61

Rie Larsen kreds 61

Lasse Illum kreds 61

Helle Aalberg kreds 61

Christina Norlund kreds 61

Tine Olsen kreds 61

Kim Bruun kreds 68

Hans Peter Mandrup Nielsen kreds 68

Christel Lysholdt kreds 68

Jane Christoffersen kreds 68

Merete Jeppesen kreds 68

Karin Pedersen kreds 80

Finn Jensen kreds 82

Erik Schmidt kreds 82

Thomas Lynge Madsen kreds 86

René Steenberg Olsen kreds 93

Morten Langwadt Christensen kreds 100

Gudrun Arnborg Jensen kreds 100

Niels Jørgen Gadeberg kreds 100

Ulla Mikkonen kreds 110

Lene Riisager kreds 112

Henriette Leth kreds 121

Kaj Lykke Madsen kreds 121

Anne-Marie Meller kreds 122

Thora Hvidtfeldt Rasmussen kreds 133

Marina Norling Jensen kreds 151

Karsten Bräuner kreds 153

Leif Kjeldsen kreds 153

Niels V. Skipper Petersen kreds 159

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

For mig er et sæde i hovedstyrelsen ikke blot en adgang til at være medbestemmende om DLF's politik. Det er en talerstol overfor lærerne og deres øverste ledere, overfor politikerne og overfor den offentlighed, med hvis opbakning DLF's styrke står og falder. Der er ting, der skal siges, og der er nogen, der skal sige dem.

Jeg satser på, at DLF's medlemmer er bekendt med mig gennem hundredevis af indlæg i alle dele af pressen. Det hele kan googles. Jeg vil fortælle om mine stillere. Almindelige lærere fra Skagen til Gedser, herunder mine nære daglige kolleger Tove og Annette fra Kalbyrisskolen i Næstved, hvor jeg stadig underviser klasser. Bibliotekarer, vejledere, tillidsrepræsentanter og kredsstyrelsesmedlemmer fra nær og fjern. Næstformændene fra Djurs og Gentofte lærerforeninger, Mogens og Emil. Toke fra Gladsaxe og Marina fra Arden, der er i gang med at afsløre fuppet bag de adaptive, nationale test. Thora fra Århus, der udsender en strøm af kloge debatindlæg. Karsten Bräuner, der ene mand har gjort mere for at udstille elevplansvanviddet end hele DLF tilsammen. Erik Schmidt fra Odense, skaberen af tænketanken Sophia og de alternative Sorømøder. Jeg vil også takke grand old man Holger Henriksen og rektor for professionshøjskolen Metropol Stefan Hermann for deres støtte samt sidst, men ikke mindst, mine to suppleanter, kredsformændene fra Rødovre og Fredensborg, Anders Liltorp og Jørgen Cseh. Jeg skal gøre mit bedste.