Det kniber også med service
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Når man køber planlægningsprogrammet KMDMatrix til sin skole, så ligger der i kontrakten, at man vil blive kontaktet senest fire timer efter en henvendelse til Kommunedatas servicetelefon. Men sådan fungerer det ikke i denne kaotiske tid. På Brahetrolleborg Skole i Faaborg Kommune lagde viceinspektør Jørgen Haahr den nyeste version af Matrix ind den 18. august, hvorefter han ikke kunne åbne programmet. Han ringede straks til Kommunedata og blev lovet, at han snarest ville blive kontaktet:
'Min langmodighed er stor, hvorfor jeg først henvendte mig igen den 28. august. Denne gang beskrev jeg problemerne indgående ud fra fejlmeldingssedlen. Den 30. august sendte jeg en mail med beskrivelse af problemerne, fordi jeg endnu ikke var blevet kontaktet, og min indtil videre seneste henvendelse foretog jeg den 4. september, hvor en venlig omstillingsperson skrev ned, hvor mange gange jeg havde henvendt mig', fortæller Jørgen Haahr, der stadig ikke torsdag i sidste uge havde hørt fra Kommunedata og dermed stadig ikke kunne bruge skolens planlægningsprogram.
Kommunedatas produktmarkedschef John Viuf kender ikke til den konkrete sag, men siger, at det i hvert fald ikke er normalt.
kara