Debat
Vigtig efteruddannelse
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Peter Hess-Nielsens indlæg om manipulation forsurer muligheden for en konstruktiv skoledebat.
Det er åbenbart, at Peter Hess-Nielsen ikke tror, at der samlet kommer mere efteruddannelse ud af de 230 millioner kroner, som regeringen afsatte i efteråret. Men det gør jeg.
Det kan undre mig lidt, at et medlem af DLF's hovedstyrelse vil skælde så meget ud på en målsætning om fuld linjefagsdækning. Jeg vil gerne have, at eleverne i folkeskolen undervises af lærere, som er eksperter i at undervise i deres fag. Udmøntningen af de 230 millioner yder et væsentligt bidrag til, at vi inden for en kort årrække får givet de lærere, der fungerer i folkeskolen i dag, et fagligt løft, så langt flere elever undervises i folkeskolens centrale fag af lærere med linjefagskompetence.
Vi har også sat penge af til, at der kan uddannes én læsevejleder per folkeskole. Vi sørger på den måde for, at der på hver folkeskole kan være en resurseperson i læsning, som kan rådgive om indhold og metoder i forhold til den enkelte elev. Jeg glæder mig til at se pengene virke.