Debat

Invalid argumentation

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Lærere, der ikke har hjertet med i arbejdet, magter det ikke. Lærere, der magter arbejdet, har hjertet med i det. Ergo: Lærere, der ikke magter arbejdet, har ikke hjertet med i det. ­Dette invalide Holberg-­ræsonnement præsenteres af dr.pæd., professor Mads Hermansen i Folkeskolen nummer 11. Hermansen, der er dr.pæd. på en afhandling om den gode fortællings magt, vurderer, at kun en tredjedel af de danske lærere er »pædagogisk motiverede«. Med denne fortælling som udgangspunkt har Hermansen i en snes år som omrejsende konsulent i skoleudvikling ydet sit personlige bidrag til at gøre lærerarbejdet mere attraktivt og styrke folkeskolens omdømme. Den folkeskole, han selv forlod efter sit første år som uddannet lærer i 1971.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler