Foto: Bo Tornvig
Marie Wendt
Inklusionspædagog
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Som AKT-inklusionspædagog tager du hånd om nogle specifikke børn. Dem med sorg og dem, der har svært ved at sidde i en klasse, siger du. Hvordan har du oplevet, at de børn har håndteret dagene med reformforsøg?
»Jeg er faktisk positivt overrasket. Så sent som i dag havde jeg en snak med nogle af dem, og de var glade. Jeg tror, det betyder rigtig meget, at de bliver sat i nogle nye situationer, hvor der ikke er en forventning fra de andre om, at de sidder og klovner eller er 'den stille'. De har på en måde fået en ny chance, selvom det ikke har været den helt store forandring«.
Hvordan har dit samarbejde med lærerteamet fungeret?
»Det synes jeg har fungeret rigtig godt. Men hvad jeg har hørt fra både lærerstaben og skolepædagogerne, så har det samarbejde måske fungeret mindre godt. Man har fra begge sider haft en forventning om, at de andre havde styr på det. Alt afhænger af god kommunikation, og den kunne godt have været bedre«.