Foto: Bo Tornvig
Dorte Larsen
Idrætslærer, matematik- og natur/teknik-lærer
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Hvad har den største udfordring været i forbindelse med forsøgsugerne?
»Det er rigtig svært at skille klassesammenlægningen fra reformforsøget, synes jeg. Men den første udfordring var at lægge skemaer, som gik op. Og så har udfordringen været de børn, der kan have det svært, når vi bryder rammerne op. Det trækker meget energi fra en lærer, når man skal have føling med så mange«.
Hvilket råd vil du give en lærerkollega, der først begynder reformimplementeringen til august?
»Altså, vi har været i gang i halvanden uge. Men gør det enkelt til at starte med. Sørg for, at skemaet er så lidt låst som muligt, ved at der er så få lærere på årgangen eller i teamet som muligt. For det er skemaet, der er besværligt at få til at gå op. Vi har skullet tænke ud af boksen og lave ny skole. Men rammerne i den gamle, dem måtte vi ikke overskride«.