Debat
En længere skoledag uden perspektiv
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Kære Helle, Margrethe og Christine.
I vil »gøre en god skole bedre. Det har børnene brug for«. Fint nok. Men eleverne har ikke brug for en længere skoledag, »selv om de ikke skal gøre mere af det samme«. En længere skoledag med ekstra lektioner uden perspektiv vil ikke gavne elevernes læring. Byg dog jeres skolepolitik på forskningens resultater. Folkeskolen har brug for et løft. I samarbejde med lærerne bør I gøre den eksisterende skole bedre. Dette kan ske ved at igangsætte pædagogiske udviklingsarbejder. Projekter, som kan skabe gejst og arbejdsglæde blandt folkeskolens brugere: Dens elever og deres lærere. Der er nok at gå i gang med.