Glæden ved naturvidenskab skal stimuleres
'Natur-teknik er en nyskabelse i skolen, som har alle muligheder for at styrke og bevare elevernes interesse for naturvidenskabelige emner og problemstillinger. Indtil nu har det vist sig, at piger er både interesserede i og dygtige til natur-teknik i de små klasser,' skrev Annemarie Andersen, Søren Dragsted og Helene Sørensen fra lærerhøjskolen i Berlingske Tidendes kronik i lørdags.
Men god og medrivende undervisning er ikke i sig selv en garanti for, at eleverne holder fast ved den naturvidenskabelige interesse. Der er behov for langsigtede initiativer til at stimulere børnenes glæde ved arbejdet med naturfag. Derfor er det vigtigt at opretholde interessen i offentligheden, fra industri og erhvervsliv og ikke mindst fra de bevilgende myndigheder, mener de tre kronikører.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.