Debat
Hvordan ser det ud i maskinrummet
Hvad arbejder DLF på og for og hvad kan vi forvente os i fremtiden.
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
For en god ordens skyld, skal jeg lige høre hvordan det går dernede i maskinrummet.
Sidste år op mod marts var jeg særdeles aktiv på Folkeskolen.dk, hvor jeg argumenterede for et NEJ til OK15. Her blev jeg konstant fortalt, at vi med et JA ville sparke døren ind til maskinrummet, og få indflydelse på arbejdstid, placering af feriedage og bedre eller i det mindste uændrede vilkår for TR og AMR. Det blev som bekendt til et JA.
Jeg har siden meldt mig ud af DLF, blandt andet fordi jeg på den baggund ikke længere mente, at fagforeningen DLF var en fagforening for alle, men kun en fagforening for dem med gode kår og dem på skoler med dygtige ledere. Men lad det nu være.
Faktum er, at jeg kan have taget fejl, og netop derfor vil jeg gerne høre hvordan det går dernede i maskinrummet og hvilke tiltag der er i vente. Døren blev jo som bekendt sparket ind med et JA på mindst 70%.
For en god ordens skyld, så har jeg ikke lyst til at høre om, hvordan man fra DLF´s side har lagt kræfter i at hive KL i arbejdsretten. Bevares, skolerejser og tiden hertil er en vigtig sag, om ikke andet, så af helt principielle grunde. Langt hellere vil jeg høre om, hvordan det går på de områder, der berører lærernes almindelige hverdag, med møder, arrangementer, undervisning, forberedelse og ikke mindst tiden hertil.