Mehrican Øzer

Dansk-, kristendoms- og historielærer og lærer i dansk som andetsprog

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvordan har planlægningen af jeres reformforsøg fungeret?

»Det har været hårdt i begyndelsen. Vi havde simpelthen ikke regnet med, at vi skulle bruge så meget tid. Vi havde for eksempel ikke overvejet, at det jo også tager tid at fordele eleverne i grupper, og jo mere vi arbejdede med det, jo flere spørgsmål dukkede der op. Men heldigvis har vi haft et rigtig godt samarbejde og kunnet fordele opgaverne«.

Hvis du skulle give et godt råd til en lærer, der næste år skal begynde arbejdet med reformen og eksempelvis et bevægelsesbånd midt på dagen, hvad ville det så være?

»Jeg har ikke selv arbejdet så meget med bevægelse tidligere, så mit råd vil være at medtænke det allerede nu i planlægningen af næste års undervisning. Jeg ser glade børn, når vi kommer ud og bevæger os. Det har haft en positiv virkning på hele årgangen, også de elever, der har det svært«.