Debat
Svar til Kirsten Krogh-Jespersen
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Pinligt, men især sørgeligt
Kære Kirsten Krogh-Jespersen.
Jeg tror, at vi er ret enige om, at Christine Antorini ikke har en god sag. Forskerne er gået i rette med hendes udsagn om en direkte sammenhæng mellem elevernes resultater og antallet af timer. Alligevel gentager hun sit synspunkt.
Men jeg fastholder også mit. For når man læser forskernes udlægning på baggrund af Timss og Pirls, skriver de, at hvis der var en direkte sammenhæng mellem antallet af timer og resultater, ville det afspejles i disse to store internationale sammenligninger, fordi de fungerer som et naturligt eksperimentarium med mange forskellige timetal for eleverne. Derfor slutter de faktisk det, som jeg skriver.
Hanne Birgitte Jørgensen , chefredaktør