Første evaluering af reformens læringsmålsstyring: Lærerne sætter mål
Undervisningsminister Merete Riisager har bedt sit ministerium om at gå i dialog med forskerne bag følgeforskningsprogrammet, så det ikke længere "fremstår sådan, at de forskere der har været med til at udvikle rammen for de Fælles Mål, også evaluerer dem". Det siger hun på uvm.dk
"Undersøgelsen tyder på, at lærerne har taget Fælles Mål til sig. Men jeg hæfter mig også ved, at der er en række bekymringer at spore hos lærerne. Derfor ser jeg gerne, at vi får et bredere fokus på den gode undervisning. Det handler udover at arbejde med mål, evaluering og feedback også om eksempelvis ro og klasseledelse, faglig ambition, variation og engagement i faget. Det skal vi være opmærksomme på fremadrettet", siger undervisningsminister Merete Riisager.
Undervisningsministeren kræver ændringer af følgeforskning
Velkommen til debatten. Tjek eventuelt vores retningslinjer.