Kandidat
Anders Kildahl Juul, Københavns Lærerforening
1. suppleant: Thomas Poulsen
Kreds 011
2. suppleant: Sussie Johansen
Kreds 011
Arbejdsmiljø, indflydelse og styrket specialundervisning
Jeg har været lærer i 11 år på en specialskole, tillidsrepræsentant i otte år, kongresdelegeret i fem år og er medlem af Københavns Lærerforenings bestyrelse.
Specialskoler og undervisning
Jeg er lærer på en specialskole. Derfor har jeg stor viden og konkret erfaring fra klasselokalet om specialskolelærernes vilkår og om specialundervisning. Der er kun én folkeskolelov, den gælder også for specialskolerne. Alle børn har ret til det rigtige skoletilbud.
Specialskolerne er presset af kommunernes økonomi. Men besparelserne på specialområdet presser også de almene folkeskoler. Derfor skal vi investere i folkeskolen.
Samarbejde
Resultater når vi bedst i samarbejde. Vi skal være med omkring bordet, når der tages beslutninger, der vedrører folkeskolen. Derfor bakker jeg op om "Sammen om skolen". Vi skal også styrke samarbejdet mellem kredsene og kommunerne lokalt på skolerne mellem lærerne og ledelserne. Vi skal blandt andet gennem kompetenceudvikling styrke lærernes indflydelse på skolens udvikling og styrke undervisningen.
Indflydelse
Lærernes mulighed for indflydelse på foreningens udvikling og politik skal styrkes. Alle medlemmer skal kunne genkende deres hverdag i foreningens politik. Fordi foreningens styrke er alle vores medlemmer og vores evne til at organisere medlemmerne.
Arbejdsmiljøet
Arbejdsmiljøet i folkeskolen kan være hårdt. Mange lærere er presset på tid til forberedelse og opgaver. Vi skal arbejde for, at alle lærerne kan holde til et helt arbejdsliv i folkeskolen. Det gælder den nye lærer, der skal have en god start, og den erfarne lærer, der skal have en god afslutning på arbejdslivet.