Debat

Nu skal vi have konkrete resultater

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Arbejdstidsaftalen giver ikke beskyttelse mod flere undervisningstimer! Det var helt rigtigt at opsige den nuværende arbejdstidsaftale. Opgørelse af tid til enkeltopgaver med tilhørende arbejdsbeskrivelse forhindrer ikke kommunerne i at presse mere undervisning ned over os. En ny arbejdstidsaftale skal give ens betingelser for alle lærere i landet, uanset hvilken kommune man nu er ansat i. Og resultatet skal være så godt, at et meget stort flertal af medlemmerne kan bakke op om det.

Mere i løn men ikke med det nuværende lønsystem! Reallønnen er truet. Inflationen overhaler i øjeblikket de meget lave generelle lønstigninger. Overenskomst 05 skal sikre, at de centralt forhandlede lønstigninger giver en stigning i reallønnen. Ellers kan jeg ikke støtte resultatet!

Ny Løn har spillet fallit, og derfor skal vi have et lønsystem, der passer til lærerarbejdet.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

»93-gruppens« pensionsproblemer skal løses. Denne gruppe har store problemer med pensionen. Derfor skal Overenskomst 05 give mærkbare forbedringer.

Pædagogisk engagement smitter af på de faglige vilkår. Foreningen skal investere tid og kræfter i den pædagogiske debat. Det er med til at skabe respekt om lærerne og den respekt smitter af på de faglige resultater! Men vi skal være opmærksomme på, at mange dagsordener i debatten bærer præg af økonomitænkning i kommunerne. Det gælder for eksempel rummelighed, specialundervisningen og opgøret med klassen. Her skal vi gå ind med de pædagogiske argumenter. Vi skal hele tiden komme med vores bud på en god skole. Helt centralt for mig er det, at læreren er den vigtigste faktor for elevernes dannelse og uddannelse. Især derfor er det så vigtigt at understrege betydningen af mere efteruddannelse til lærerne.