Debat
Fortsat fokus på a-kasse-service
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Svar til Poul Erik Plenaas debatindlæg »giv ikke op, dlf/a« (Folkeskolen nummer 46): I forhold til dine to konkrete eksempler har jeg bedt dlf/a's administration se på forløbet. Og jeg kan på den baggrund oplyse følgende:
dlf/a modtog din mail om kontoskifte mandag den 3. oktober, klokken 12.48. Den 5. oktober går den til besvarelse, men den 6. oktober, inden svaret når at blive givet, modtager dlf/a dit brev med underskrift, hvor du henviser til, at dlf/a forventes at kunne håndtere kontoskiftet på det grundlag. dlf/a kan dermed konstatere, at alt til kontoskiftet er på plads. Men jeg skal beklage, at du ikke modtager nogen kvittering med svar på din mail.
Når det gælder den ekstra brevgang i forbindelse med den elektroniske blanket, skyldes den, at der ikke var sat kryds ved ønske om fortsat at være tilmeldt ordningen, og så sker der en afmelding.
Det var godt, at der hurtigt blev samlet op i sidstnævnte tilfælde. Og du skal have tak for roserne i forhold til a-kassens blanketservice. Mit indlæg i nummer 44 handlede primært om den generelle situation i forhold til svartider telefonisk og i sagsbehandlingen. Men jeg kan love dig, at vi vil fortsætte bestræbelserne med at udbygge og forbedre dlf/a's service.