Debat

dlf/a og medlemmerne

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Man kan kun tilslutte sig, at hovedbestyrelsen i dlf/a finder det væsentligt, at medlemmerne får deres penge til tiden. Det er et godt princip, som vi kan konstatere, at man ikke hidtil har kunnet leve op til, under alle omstændigheder ikke det sidste halve år.

Hovedbestyrelsen har i konsekvensen af den mangelfulde service besluttet en række tiltag. De fleste af disse har jeg fuld forståelse for, men jeg synes, at man begår en eklatant fejltagelse ved at reducere i de lokale områdekontorers konsulentservice. I forvejen er antallet af konsulenttimer på områdekontoret i Skive på 3,5 om ugen. Dette enorme timetal er nu besluttet reduceret, med den følgevirkning at det giver øget pres på det lokale DLF-kontor.

Jeg tror, at hovedbestyrelsen i sin visdom har overset den detalje, at et lærerseminarium er beliggende i Skive, og at de nyuddannede lærere har brug for andet end et telefonkøsystem, der oplyser, hvilket nummer man er i telefonkøen.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Svar

Områdekontorerne er hverken opsagt eller lukket.

Beslutningen går alene på, at medlemmerne skal bestille tid, hvis de ønsker at tale med a-kassekonsulenten.

Det betyder en bedre medlemsservice uden forstyrrelser til dem, der har behov for en personlig samtale, og en bedre udnyttelse af a-kassekonsulentens resurser.

I og med at kontorerne kun er bemandet med én medarbejder, bliver medlemmernes møde med a-kassen forvirrende, når konsulenten på samme tid skal afholde de personlige samtaler, tage imod medlemmer fra gaden og passe telefonen.

Samtidig er det en dårlig udnyttelse af personaleresurserne, hvis konsulenten bruger flere timer på landevejen for at nå frem til et kontor, hvor der ikke dukker et eneste medlem op den pågældende dag.

Frank A. Jørgensen, sekretariatschef, dlf/a