Debat

Specielt til fransklærere

Offentliggjort

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

I den netop forløbne sommerferie var vi fire lærere, som var så heldige at få tildelt midler gennem ICU, Lingua aktion B-Sokrates-programmet, til et fjortendages efteruddannelsesophold i Montpellier.

Vi gik på en privat sprogskole, Institut Montary, Ecole Langues en OC, hvor vi fulgte et meget intensivt og berigende kursus, som såvel fagligt som kulturelt var helt i top. Lærerne var meget dygtige og inspirerende og frem for alt utroligt lydhøre over for vore og de andre kursisters eventuelle ønsker. Holdene var multinationale (Canada, Florida, Mexico, Brasilien, Spanien og Schweiz for blot at nævne nogle) med maksimalt 12 elever per hold.

De fem-seks lektioner om formiddagen var obligatoriske, mens eftermiddagenes tilbud var frivillige.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Tilbudene strakte sig fra ture til berømte steder i nærheden af Montpellier som for eksempel Avignon, Nîmes og Pont du Gare, eller til konferencer om catharisme eller oenologie.

Efter eget ønske kunne man bo hos en familie, i en lille lejlighed eller på en skole i kursets nærhed.

Vi har alle fire fået en uvurderlig saltvandsindsprøjtning til vor daglige undervisning, og vi ønsker på denne måde at viderebringe vor fantastiske oplevelse. Vi kan kun opfordre andre fransklærere til at søge samme efteruddannelsesmulighed og oplevelse, når den byder sig!

På de fire læreres vegne

Vibeke Born

Skovshoved Skole