Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
I Folkeskolen nummer 36 skriver Regner Hansen en artikel kaldet 'Darwin bortvist'. Essensen i denne artikel er, at en række stater i USA har udelukket Darwins evolutionslære fra læseplanen, da den ikke har et solidt naturvidenskabeligt grundlag.
Endvidere henviser Regner Hansen til den amerikanske uddannelsesteoretiker Howard Gardner, som mener, at netop denne evolutionsteori er den mest oplagte i læseplanen for børns forståelse inden for det naturvidenskabelige område. (Artikel af Regner Hansen i Folkeskolen nummer 33). I denne artikel fremgår det, og tillad mig at citere: 'Undervisningen i naturvidenskab kan tage afsæt i evolutionslæren, det vil sige Darwins opdagelse om arternes oprindelse'. Ordet opdagelse er netop i denne sammenhæng meget vigtigt, da det er fuldstændigt malplaceret. Darwin har aldrig opdaget arternes oprindelse. Det er der faktisk aldrig nogen videnskabsmand, der har gjort. Ikke desto mindre er det en kendsgerning, at netop denne fejlagtige oplysning typisk præsenteres som et faktum over for den uskyldige befolkning. Her tænker jeg selvfølgelig hovedsageligt på vore folkeskoleelever. Men i høj grad også på den øvrige befolkning, der som oftest ikke har en jordisk chance for at vurdere, om oplysningerne er korrekte eller ej. Evolutionslæren fremlægges derfor gennem diverse medier, blandt andet undervisningsmateriale, som den eneste sandhed. Videnskaben fremstår følgelig som et ufejlbarligt ekspertsystem. Som desværre alt for mange overgiver sig blindt til, inklusive Howard Gardner. Dette stiller videnskaben/videnskabsmændene på en piedestal over andres opfattelser angående en skabelsesberetning, for eksempel over adskillige religiøse videnskabers fremlæggelser af sådanne.
Til at underbygge min argumentation omkring grundlaget for forkastelsen af den nuværende evolutionslære, som jeg har tilfælles med adskillige skoler i USA, vil jeg her henvise til to videnskabelige værker skrevet af to amerikanske videnskabsmænd, Michael A. Cremo og Richard L. Thompson: 'Forbidden archeology' og 'The hidden history of the human race'. I disse to bøger gennemgår forfatterne en række fund gjort i dette og i sidste århundrede. Disse fund påviser, at eksistensen af den nulevende menneskelige livsform kan spores helt op til 55 millioner år tilbage. (Den gængse eller Darwinistiske konklusion siger cirka 100.000 år). Det viser sig, at der desværre har været en tendens til at udelukke disse vurderinger uden anden egentlig begrundelse end: 'Det kan ikke passe' eller lignende. Andetsteds er bevismaterialer, der modsagde den fremherskende Darwinistiske tankegang, pludseligt forsvundet.
Jeg vil på det kraftigste opfordre enhver biologi- og natur/tekniklærer til at granske denne sag nøjere. Vi skulle jo nødig ende med at fylde vore børn med videnskabeligt løgn og bedrag og derved forvandle videnskaben til videnskaden.
Jens Madsen
lærerstuderende
Haderslev Statsseminarium