Debat

Tak, Vagn Madsen

Offentliggjort

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Du giver i Folkeskolen nummer 25-26 en god opbakning til faget fysik/kemi. Du har forstået, at faget er meget nedprioriteret i det daglige arbejde. I Danmarks Fysik- og Kemilærerforening arbejder vi, som du nævner, for, at faget styrkes i skolens arbejde. Vi har netop lavet en undersøgelse blandt vore medlemmer, som nævner lektionstal ned til 38 i 9. klasse og 30 i 10. klasse!

Hvordan skal de stakkels elever/lærere leve op til diverse kvalitetskriterier og evalueringer? Hvad er en evaluering værd under disse forhold? Evalueres elevernes indlæringsevne, lærerens undervisning eller lektionstallet? Er det sidste tilfældet, ser jeg lyset forude! Som forening stopper vi ikke vat i ørerne og kigger den anden vej - nej, vi kæmper som løver og glæder os over opbakning fra kolleger med forståelse for, at eleverne kan få en god og fremtidsorienteret undervisning med kvalitet. Og lad os så ikke glemme lærernes efter- og videreuddannelse - den er også nedprioriteret i dette fag.

Lise Strüwing

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

næstformand, Danmarks Fysik- og Kemilærerforening