Debat

DLF taler din sag?

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

DLF har i den nye overenskomst forhandlet sig frem til, at alle lærerne på en tidligere amtsskole for vidtgående specialundervisning, nu centerklasserække, Østermølle i Thisted Kommune, har fået en særordning, hvor 30 af vores timer ikke udløser omregningsfaktor (2,18), og dermed også en skjult lønnedgang.

De 30 timer skal skemalægges og bruges til praktiske opgaver sammen med eleverne.

Begrundelserne har været, at vi på specialskolen ikke underviser efter folkeskolens paragraf 16, samt at den nye overenskomst skulle være udgiftsneutral for kommunen

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Indtil videre har vi ikke kunnet få en arbejdsbeskrivelse, så timerne læses som undervisningstimer, da de jo er skemalagte. Kommunen og DLF har udtalt, at det er bedst, at vi selv kommer med en beskrivelse af opgavens indhold, da det er personalet, der bedst ved, hvordan der arbejdes på stedet.

Vi sidder med en bekymring om, at det er et skråplan, vi er inde på - altså at konvertere undervisning til praktisk arbejde for at undgå omregningsfaktoren. Samtidig er det en nedprioritering af undervisning til elever med generelle indlæringsvanskeligheder.

Vi sidder også med en bekymring om, at DLF taler Thisted Kommunes sag - ikke vores?