Debat
»Trin for Trin« er godt
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Det var med stor forundring, at jeg læste artiklerne om »Trin for Trin« i Folkeskolen nummer 16-17.
Jeg har brugt materialerne i flere år, og både elever og forældre er glade for undervisningen.
Behandlingen af materialet i bladet virker nærmest som et forsøg på latterliggørelse - se forsiden.
Og tonen i artiklerne er bedrevidende og nedladende. Der bliver talt ned til os - alle os, der har brugt materialerne gennem flere år.
Sig mig, hvad er meningen? Er det det, Folkeskolen forstår ved en seriøs analyse af et undervisningsmateriale.
I burde åbne op for en bred debat omkring brug af mange forskellige materialer til social træning.
Se så at komme i gang.
Svar
»Trin for Trin«-artiklerne i nummer 16-17 er netop tænkt som indledningen til en debat om social træning. Der blev fulgt op med interviewet med Per Kjeldsen i nummer 18 og med Bill Rogers i denne uge.
Jeg er ked af, at artiklerne kan opfattes som nedladende, det var selvfølgelig ikke hensigten.
Thorkild Thejsen, chefredaktør