Debat
Bunden er nået, men der er hul i spanden
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Den vidtgående specialundervisnings ureflekterede indtog i normalskolen er håbløst for kvalitetssikringen af undervisningen. Det ses rundt i hele landet, at kommunerne ikke vil sikre alle børn undervisning.
I Ballerup Lærerforening har vi undersøgt rummeligheden set fra lærerperspektiv. Se undersøgelsen på hjemmesiden www.kreds21.dk
Det er ikke opløftende.
Der vil komme alenlange artikler om konsekvenserne af kommunaliseringen af specialundervisningen i den nærmeste tid. Men til hvilken gavn?
Kære Bertel Haarder: Er kommunernes håndtering af specialundervisningsopgaven i overensstemmelse med folkeskoleloven? Hvad gør du for at sikre børn med særlige behov værdige undervisningstilbud i kvalificerede undervisningsmiljøer? Er tilsynet med kommunerne tilfredsstillende?