Debat

Inkompetent talbehandling

Offentliggjort Sidst opdateret

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Hvis Bent Christiansen (Folkeskolen nummer 7) var i stand til at foretage tekstlæsning af offentlig debat, ville han kunne se, at jeg gladeligt dokumenterer, at de selvbestaltedes læseprøver er baseret på matematisk inkompetence, da deres talbehandling er direkte i modstrid med den aksiomatiske matematik. Det er den aksiomatiske matematik, der benyttes inden for samtlige naturvidenskabelige videnskabsgrene og dér har dannet basis for videnskabelige teorier, der er holdbare.

Bent Christiansen er personligt ansvarlig for promovering af de selvbestaltedes inkompetente talbehandling (Bent Christiansen: Mål for læsning. Forlaget Læs 1997).

At Bent Christiansen heller ikke har begreb om grænserne for sin faglige kompetence inden for folkeskolefaget dansk, fremgår af samme bogs side 22, hvor han rådgiver om læsning på folkeskolens forskellige klassetrin. I 9. klasse i dansk anbefaler Bent Christiansen bogen af Alf Ross og Ole Espersen: 'Statsforfatningsret 1', Nyt Nordisk Forlag. Jeg kan gøre den vrede mand opmærksom på, at den pågældende bog er en lærebog til jurastudiet.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler

Endelig opkaster Bent Christiansen sig til selvbestaltet dommer. Hvis Bent Christiansen kender til dansk ret, vil han vide, at det ikke er vrede mænd, der afgør, hvad der er ret og uret. Så selv om Bent Christiansen kan slynge om sig med ord, er der en afgrundsdyb kløft mellem hans ord og den danske virkelighed.

Når der skal foretages videnskabelige undersøgelser over skolefaget dansk, er det et uundgåeligt krav, at talbehandlingen skal være i overensstemmelse med den aksiomatiske matematik. Hvis en undersøgelsesmetode ikke kan leve op til det krav, er benyttelsen af metoden spild af tid og penge.

Birgitte Borgen Marcussen

Gentofte