Debat

Tårnby udstiller uvidenhed på den arrogante måde

Offentliggjort

Bemærk

Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.

Der er åbenbart ingen grænse for tåbelighederne. Forvaltningschef i Tårnby Susanne Hammer-Jakobsen mener, at lærerne må finde andre måder at rette stile på, hvis tiden bliver for knap, for eksempel kan eleverne selv gøre det (Folkeskolen nummer 20, artiklen »Lærerne får mundkurv på«, redaktionen). Eleverne kan være selvhjulpne på flere måder, men en stil er ikke en diktat. I en stil skal læreren ikke fokusere på stavefejl, men på indhold, opbygning, tankevirksomhed og kendskab til emnet bare for at nævne nogle af tingene. Læreren »retter« stil ved samtale med eleven. »Hvorfor skriver du det på den måde? - det der er bare godt fundet på - kan du ikke lige forklare, hvad du mener med det her - indledningen er rigtig god, men jeg forstår ikke rigtig slutningen - du har været rigtig grundig med det her - dette afsnit er blevet lidt for langt« og så videre.

Dette kan hverken eleven selv eller sidekammeraten gøre. Det er forstemmende, at en forvaltningschef inden for skoleverdenen udstiller sin uvidenhed på denne arrogante måde.

Vær med i samtalen

Klik her for at indsende dit indlæg til folkeskolen.dk - medsend gerne et portrætfoto, som kan bringes sammen med indlægget

Læs folkeskolen.dk's debatregler