Skole-hjem-samarbejde
Mor og far spørger sjældent børnene: ”Hvordan har dine klassekammerater haft det?”, når familien spiser aftensmad, mener initiativtagerne til 'I skole med Grundtvig 2025'.
skynesher
Forældrerollen i skolen til debat på højskole
”Har
du haft en god dag i skolen, skat?” spørger mor, far eller papfar ved
middagsbordet. De spørger sjældent: ”Hvordan har dine klassekammerater haft
det?” Eller: ”Hvad har du bidraget med i dag?”.
Sådan lyder det i en pressemeddelelse fra Grundtvigsk
Forum, som på den syvende udgave af 'I skole med Grundtvig' sætter forældreskabet til debat.
"Vi vil have forældrene lidt mere ud af Aula og meget
gerne ind i skolebestyrelsen – eller ind i et fælles engagement i forhold til
skolen", lyder det.
’I skole med Grundtvig’ holdes på Rødding
Højskole den 28.-29. marts. Fredag eftermiddag er der paneldebat om forældrenes rolle i skolen. I panelet sidder Regitze Spenner
Ishøy, formand for Skole og Forældre, Kristian Dissing næstformand i
Skolelederforeningen, Peter Bendix, formand for Friskoleforeningen og Mette
Sanggaard, forstander på Ollerup Efterskole. Ordstyrer er Rasmus Kolby Rahbek,
skoleleder på Den frie lærerskole.