Tilliden til lærerne skal tilbage
Jeg vil i hovedstyrelsen primært arbejde for, at realiteterne omkring vores situation synliggøres for samfundets instanser.
stillere
Førstesuppleant: Anne-Mette Gaur Vernersen kreds 11
Andensuppleant: Jens Jacob Refshauge Beck kreds 86
Stillere:
Tine Møller kreds 80
Jane Svensson Kirkmand kreds 86
Marianne Viby Nielsen kreds 86
Jane Lønberg kreds 86
Henriette Malmmose kreds 80
Else Neldeborg kreds 80
Michael Jakobsen kreds 80
Marie Enevig kreds 80
Dorthe Jensen kreds 80
Elin Møller-Iversen kreds 80
Tina Skou Veidiksen kreds 80
Susanne Thinggaard Andersen kreds 82
Mette Gryhøj Tversted kreds 82
Susanne Demuth Rasmussen kreds 82
Kalina Cecilie Hans kreds 82
Anita Klausen kreds 82
Toni Marie Madsen kreds 86
Elke Paul kreds 95
Elsebeth Henner Pedersen kreds 86
Camilla Fredsbo Hansen kreds 82
Knud Knudsen kreds 86
Peter V. Rønn kreds 86
Andreas Jarl Tønsberg kreds 86
Lene Suneson kreds 86
Britta Langelund Rasmussen kreds 86
Helle Raun Hansen kreds 86
Bemærk
Denne artikel er flyttet fra en tidligere version af folkeskolen.dk, og det kan medføre nogle mangler i bl.a. layout, billeder og billedbeskæring, ligesom det desværre ikke har været teknisk muligt at overføre eventuelle kommentarer under artiklen.
Vi skal have tilliden tilbage til lærerne!
Jobsituationen for de fleste lærere er ændret markant de senere år. Nogle er blevet fyret, andre må løbe stærkere og andre igen har slet ikke fået foden indenfor. Samtidig oplever mange af os, at antallet af samarbejdspartnere stiger sammen med omfanget af opgaver, en lærer skal varetage.
De mange nye tiltag, de store besparelser og omvæltningerne i arbejdsmiljøet fylder meget i den enkeltes hverdag
Jeg er en ung kvinde, der har mindre børn. Hovedstyrelsen mangler repræsentanter, der forsøger at kombinere livet som børnefamilie med det travle lærerliv.
Mange af de lærere, jeg har talt med landet over, frustreres over de stressende arbejdsforhold, det stigende antal møder og manglen på tid til at fokusere på det, vi opfatter som vores kerneydelse: God undervisning.
I mine ti år som lærer, har jeg oplevet, at kravene om dokumentation er blevet skærpet i en hidtil uset grad. Jeg tror ikke på kontrol og ensretning er vejen til et godt samfund - heller ikke overfor os, der hver dag yder en konkret indsats.
Vi arbejder for at udvikle elevernes kreativitet, virkelyst og handlekompetence i tilværelsen. For at vi skal kunne bidrage optimalt til denne udvikling, må vi selv mødes med omstændigheder, der fremmer vores kreativitet, virkelyst og muligheder for at handle i vores job og hverdag.
Jeg ønsker, at vi får en skole, hvor vi med overskud kan rumme hinanden og alle vores arbejdsopgaver. Hvor fællesskabet styrkes hånd i hånd med arbejdsglæden, og hvor antallet af stressramte lærere mindskes.